Foto © Cowboy
Cowboy verandert vanaf vandaag hun verkoopsstrategie. Naast de online verkoop en specifieke brand stores kan je binnenkort ook terecht in je lokale fietsenhandel. Daarvoor zet het Belgische fietsenmerk een Retail Partner Network op van onafhankelijke fietsenwinkels doorheen West-Europa.
Met deze nieuwe aanpak wil Cowboy tegen het einde van dit jaar op 300 nieuwe plaatsen beschikbaar zijn, verdeeld over een 60-tal steden. Klanten uit België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk kunnen zo eenvoudiger hun nieuwe fietsen aankopen. Daarnaast wordt zo ook de drempel voor reparaties en onderhoud verlaagd. In het verleden moesten eigenaars online een service-aanvraag doen, waarna een service-team aan huis kwam. Een herstelling bij je lokale fietsenmaker werd hierdoor onmogelijk gemaakt. Dit is nu verleden tijd.
“Dit nieuwe retailmodel vergroot niet alleen de aanwezigheid van ons merk in Europa, maar maakt de toegang tot klantenondersteuning nog eenvoudiger. Het geeft mensen het vertrouwen dat onze topfietsen zowel lokaal als via het mobiele servicenetwerk van Cowboy kunnen worden onderhouden.“
Adrien Roose – CEO & medeoprichter