32 jaar nadat de eerste Opel Astra van de band rolde, gaat de wagen zijn volgende levensfase in. Vanaf nu is de Astra ook beschikbaar als elektrische wagen.
De nieuwe Opel Astra Electric krijgt een batterij van 54 kWh. Deze kan je opladen tegen 11 kW (AC) of 100 kW (DC). De single-motor is geplaatst tussen op de vooras en levert 156 pk en 270 Nm koppel. In afstand kan je, volgens voorlopige WLTP-cijfers, 416 km ver rijden aan een verbruik van 14,8 kWh / 100 km. De topsnelheid ligt op 170 kM/u. Opel claimt een heel efficiënt, maar vooral licht batterijpakket te hebben. De wagen zal dan ook maar 1.679 kg gaan wegen. Licht is hij dus zeker te noemen, gezien de gemiddelde EV al snel tween ton weegt. Doordat Opel erin is geslaagd om de compacte batterij onder de wagen te plaatsen, gaat er weinig ruimte verloren. De koffer is met 382 l best groot en kan wordt met de achterbank neergeklapt uitgebreid naar 1.268 l.
Een comfortabele EV
Dankzij de torsiestijfheid van de carrosserie en de talrijke geluidsreducerende maatregelen genieten de inzittenden van de Astra Electric van een bijzonder hoog comfortniveau. Zo isoleren de gelaagde ruiten (standaarduitrusting) de cabine effectief van omgevingsgeluid. De ergonomische Active Sport bestuurdersstoel biedt bestuurders van de Astra Electric het hoogste zitcomfort in de Opel-traditie. De stoel is gecertificeerd door Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR, vereniging voor ruggezondheid). (AGR, vereniging voor de gezondheid van de rug), biedt uitstekende zijdelingse steun en een groot aantal handmatige en elektrische verstelmogelijkheden.
Later dit jaar volgt nog een elektrische variant van de Astra Sports Tourer.