Om de toekomstige elektrische voertuigen te kunnen ondersteunen, is IONITY van plan om de laadcapaciteit van zijn snelladers te verhogen van 350 kW (DC) naar 400 kW. Daarnaast wil het merk tegen 2025 uitbreiden naar 7.000 laadpunten in Europa. Op die manier moet hun infrastructuur voorbereid zijn op meer EV’s met efficiëntere accu’s.
Foto © IONITY
Het concern waar onder andere Audi, Ford en Mercedes mee besturen, wil opboksen tegen de stijgende concurrentie van Allego en Fastned. Daarvoor gaat het in zee met Alpitronic, die u ook al kent van de Fastned-laadpalen. De eerste 400 kW moet nog dit jaar op een nieuwe laadlocatie verschijnen. Echt dringend zijn die installaties natuurlijk niet, gezien de maximale laadcapaciteit nu slechts 270 kW bedraagt voor de Audi e-tron GT en de Porsche Taycan. Máár, zo is het bedrijf wel klaar om de volgende generatie EV’s die wel boven de 350 kW kunnen opladen, te behelpen.
Daarnaast schakelt IONITY een tandje hoger en gaat het de komende maanden heel wat nieuwe laadstations openen. Zo mikt het bedrijf om tegen 2025 minstens 7.000 laadpunten te openen. Op dit moment zijn dat er nog 2.440 verdeeld over 498 locaties.