Het tiende FIA Formula E seizoen wordt gekenmerkt door enkele nieuwe steden op de kalender. Een daarvan is de Japanse hoofdstad Tokyo. Naar aanloop van de E-Prix eind maart heeft de organisatie de voorlopige track lay-out bekend gemaakt.
De hypermoderne hoofdstad van Japan is een van de leiders op het vlak van duurzame mobiliteit. De afgelopen jaren werd er heel wat geïnvesteerd om de stad leefbaarder en groener te maken. Om die strategie extra in de verf te zetten, zijn ze dan ook blij dat er een race met 100% elektrische wagens plaatsvindt. Tokyo zal op 30 maart de zevende ronde van het kampioenschap huisvesten.
Uitdagend circuit
De Tokyo E-Prix zal verreden worden rond de Tokyo Big Sight, de grootste tentoonstellingssite van Japan. De 11 teams en 22 rijders zullen strijden over een lengte van 2,582 km, goed voor achttien bochten. Het belooft alvast een grote uitdaging te worden voor de teams. Het voorgestelde circuit bestaat uit twee lange rechte stukken, afgewisseld met enkele scherpe bochten. Vooral de combinatie van bocht drie tot acht zal de nodige aandacht vragen van de rijders.
Medeoprichter Alberto Longo kijkt alvast uit naar de E-Prix: “We zijn enthousiast over de onthulling van het circuit voor de allereerste Tokyo E-Prix en zijn ervan overtuigd dat het een unieke uitdaging zal zijn voor de 22 rijders in de Formule E om hun elite rijvaardigheden te laten zien en de fans in Tokio een ervaring te geven die ze nooit zullen vergeten. We zijn vereerd dat we het eerste motorsportwereldkampioenschap zijn dat in de straten van Tokio racet.”