Hyundai Ioniq 5 in het nieuw: groter bereik en sportiever uiterlijk

DoorMatthias Hautekiet

4 maart 2024
Hyundai Ioniq 5 modeljaar 2024

De Hyundai Ioniq 5 krijgt een upgrade en dat amper drie jaar na zijn marktlancering. De ‘upgrades’ ogen subtiel, maar moeten voor meer comfort en vooral een sportiever uiterlijk zorgen.

De Hyundai Ioniq 5 krijgt voor modeljaar 2024 een hertekende voor- en achterbumper, waardoor de wagen zo’n twee centimeter langer wordt. Verder is de spoiler iets langer geworden, waardoor het geheel er niet iets sportiever uitziet. Daarnaast beschikt de 2024 Ioniq 5 nu ook over een achterruitwisser. Een welkome upgrade in ons natte land. Binnenin heeft de Hyundai dan weer een nieuw infotainmentsysteem gekregen. De “connected Car Navigation Cockpit” moet ervoor zorgen dat de wagen mee kan in een moderne wereld waar alles met elkaar verbonden is. Verder beschikt de wagen vanaf modeljaar 2024 over enkele geüpgraded functies zoals een verbeterde Lane Keeping, Remote Parking Assist en cameraspiegels.

Een grotere batterij

Onderhuids blijft de wagen zo goed als identiek. Alleen krijgt de wagen een grotere batterij van 84 kWh, waar dat nu nog maar 77,4 kWh is. Ervan uitgaand dat er aan de motorisatie niets aangepast wordt, moet de wagen een reëel bereik van 468 kilometer halen (gebaseerd op een verbruik van 18 kWh/100 km).

Tenslotte brengt Hyundai ook een N-line variant op de markt. Hiermee ziet de wagen er nog sportiever en agressiever uit. Met unieke bumpers, elegante sideskirts en nieuwe 20″ velgen. Het interieur wordt dan weer bekleed met een N Line-stuurwiel en -dashboard, metalen N-pedalen. Het geheel wordt afgewerkt met N-logo’s en rode contrasterende stiksels.

DoorMatthias Hautekiet

Matthias heeft een bijzondere passie voor de autosport. Hij is vooral weg van de Formula E races en maakt dus vaak een uitstapje naar het circuit. Onze allrounder vindt u zowel achter zijn laptop terug om artikels te schrijven, maar ook met een camera in de hand is hij gelukkig!

error: U heeft geen toestemming om deze pagina te printen. Contacteer ons indien u content wil hergebruiken: redactie@ev-olution.be