WEC Interlagos: 1,2,3 voor Porsche tijdens derde vrije training

DoorMatthias Hautekiet

13 juli 2024
12 STEVENS Will (gbr), NATO Norman (fra), ILOTT Callum (gbr), Hertz Team Jota, Porsche 963 #12, Hypercar, pitstop, arrêt aux stands during the 2024 Rolex 6 Hours of Sao Paulo, 5th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from July 12 to 14, 2024 on the Autódromo José Carlos Pace in Interlagos, Brazil - Photo Fabrizio Boldoni / DPPI

Tijdens de derde vrije training voor de 6 Hours of Sao Paulo is het Porsch die het veld aanvoert. Callum Ilott zet er de snelste tijd (1:24.297) neer in de #12 JOTA Porsche. Zijn tijd is amper 0,012 seconden sneller dan die van Michael Christensen in de #5 Porsche. De derde plaats wordt ingenomen door André Lotterer in de #6 zusterwagen.

Foto © FIA WEC / DPPI

Tijdens laatste training van de FIA WEC-manche in Brazilië is het Porsche die de plak zwaait. De #35 Alpine zet een vierde tijd neer, maar is bijna drie tienden langzamer dan de drie Porsche. Marco Wittmann volgt op plaats vijf in de #15 BMW. Net buiten de top vijf zien we de #63 Lamborghini, de #38 JOTA Porsche terug. Na hen volgen nog de #50 en #83 Ferrari’s op plaats acht en negen. Mikel Jensen rondt de top tien af in de #93 Peugeot. Ondertussen lijkt ook de #97 Peugeot stilaan dichter bij de top tien te sturen in de handen van Stoffel Vandoorne die een twaalfde tijd (1:25.473) neerzet.

De sessie verliep best rustig, al zorgt een regenbui halverwege de sessie wel voor de nodige extra uitnodiging voor de rijders. Desondanks verkozen alle teams ervoor om de slicks te blijven gebruiken.

Later deze avond volgen nog de kwalificaties & hyperpole die de startvolgorde bepalen voor de 2024 6 Hours of Sao Paulo.

DoorMatthias Hautekiet

Matthias heeft een bijzondere passie voor de autosport. Hij is vooral weg van de Formula E races en maakt dus vaak een uitstapje naar het circuit. Onze allrounder vindt u zowel achter zijn laptop terug om artikels te schrijven, maar ook met een camera in de hand is hij gelukkig!

error: U heeft geen toestemming om deze pagina te printen. Contacteer ons indien u content wil hergebruiken: redactie@ev-olution.be