Segway Lanceert volgende generatie E-Steps

DoorMatthias Hautekiet

7 januari 2025
Nieuwe Segway GT3 E en MAX G3 E

Met meer dan 13 miljoen verkochte eKickScooters wereldwijd en erkend als ”The global No.1 brand of eKickScooters”, onthult Segway nu haar volgende generatie producten. Verdeeld over zeven nieuwe modellen vinden klanten nu iets terug voor elk budget. Van betaalbare instappers tot high-performance E-Steps, je vindt ze allemaal.

Segway stelde op de International Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas hun nieuwe e-Mobility producten voor 2025 voor. Tegelijk met de voorstelling in Las Vegas werd ook de Belgische pers uitgenodigd om alvast de E-Steps van dichtbij te ontdekken. Met de intrede van de volgende generatie producten van Segway, introduceert het bedrijf ook enkele nieuwe functies. Zo laat het ons kennismaken met SegRide™, een systeem voor stabiliteitsverbetering, en SegRange™ dat het gebruik van de batterij optimaliseert voor een betere actieradius. Daarnaast lanceert het een nieuw, groter TFT-scherm op hun premium modellen. Deze geeft een meer ritgegevens weer en kan later ook oproep-notificaties en navigatie weergeven. Die laatste feature wordt echter een betalende functie. Waarschijnlijk zal deze via een abonnementsfunctie gaan werken, maar daar zijn ze bij Segway zelf nog niet helemaal uit. Tenslotte is er ook nog het nieuwe AirLock systeem dat je elektrische step automatisch ontgrendeld wanneer je dichterbij komt. Geen nood dus meer om de app op je smartphone te openen.

GT3 series

Naast de productverbeteringen, stelt Segway ook zeven nieuwe E-Steps, of ‘eKickScooters‘ zoals ze deze zelf lieveren noemen, voor. Daarbij worden vooral de nieuwe Segway GT3 Pro en GT3 E SuperScooters in de verf gezet. Deze vervangen de GT2 P en de GT1 E en liggen in het hogere segment met de focus op maximale prestaties. De GT3 Pro is hier het topmodel met een acceleratie van 0 naar 48 km/u in amper 3,9 seconden. Met een topsnelheid 80 km/u is hij zeker ook niet traag, al mag hij in België niet sneller van 25km/u rijden om verkocht te mogen worden. Aan die snelheid beschik je over een maximale actieradius tot 138 km dankzij een grote batterij van 2.160 Wh. Twee motoren leveren samen 7.000 W vermogen. Dat vermogen wordt opgevangen door hydraulische schijfremmen met dubbele zuigers en prestatiegerichte rotors en S-ABS. De tweewielaangedreven, instelbare hydraulische voorvork en achtervering met schokdempers zorgen er samen voor dat de brede 11-inch zelfdichtende banden stevig op de grond blijven.

Daarnaast is er ook de GT3 E, die voor een lagere prijs over de toonbank gaat. Deze E-Step beschikt over slechts een motor in het achterwiel met een vermogen van 2.400 W. Uit de batterij van 899 Wh kun je 75 kilometers persen aan de maximumsnelheid. In de eco-modus en bij een snelheid van 15 km/u is dat zelf 95 kilometer. Ook deze elektrische step is voorzien van schijfremmen voor- en achteraan en beschikt over een hydraulische achtervering. Voor wie vaak langere ritten wil afleggen, is er in een latere fase optioneel ook een externe batterij met een capaciteit van 413 Wh verkrijgbaar.

De GT3 E SuperScooter wordt in de komende twee maanden op de markt losgelaten. Op de GT3 Pro is het nog wachten tot net voor de zomer.

Segway GT3 ProSegway GT3 E
Bereik bij 25 km/u138 km45 km
Batterij2.160 Wh2.400 Wh
Vermogen7.000 W2.400 W
Max. Klimhoek38%30 %
Max. Snelheid80 km/u (niet in EU)25 km/u
Gewicht53,1 kg39,5 kg
Laadvermogen150 kg150 kg

Ninebot MAX G3 E

Segway’s topmodel in de Ninebot Series, is de gloednieuwe MAX G3 E. Dit model zet de standaard voor moderne elektrische KickScooters. De Ninebot MAX G3 E verbetert de dagelijkse rijervaring en geeft prioriteit aan comfort, gecombineerd met technologie en prestaties in één compleet product. Hij overtreft zijn voorloper (de bestseller MAX G2 E) met een groter bereik (65 km bij 25 km/u) en een snellere acceleratie dankzij het maximale vermogen van 2.000W. De MAX G3 E heeft de soepelste rit in de Ninebot-serie dankzij de 11-inch zelfdichtende banden, de dubbele hydraulische voorvering en de dubbele instelbare hydraulische achtervering in combinatie met het SegRide™-systeem dat helpt bij stabiliteitsverbetering. Dankzij de geavanceerde FlashCharge technologie kan de MAX G3 I volledig worden opgeladen in slechts 3,5 uur en zelfs in 2,5 uur als je hem dubbel oplaadt met een DC-lader (apart verkrijgbaar).

Net als de GT3-serie heeft de Ninebot MAX G3 E het nieuwe slimme TFT-scherm dat bestuurders voorziet van essentiële informatie zoals de resterende actieradius, rijmodi, oplaadstatus en meer. Wanneer het gekoppeld wordt aan je smartphone, introduceert het ook interessante nieuwe functies zoals navigatie en oproepnotificaties, beschikbaar via de Segway Mobility App. Ook AirLock en Apple Find My behoren hier tot de mogelijkheden.

Ninebot MAX G3 I
Bereik bij 25 km/u65 km
Batterij597 Wh
Vermogen2.000 W
Max. snelheid25 km/u
Gewicht24,6 kg
Laadvermogen130 kg

Ninebot E3 E en E3 Pro E

Helemaal aan het andere eind van het spectrum staan de Ninebot E3 E en E3 Pro E. Deze zijn uitgerust met een motor van 800 W. Deze bieden nu vering voor- en achteraan voor extra comfort in de start. Er zijn maar weinig andere aanbieders die deze optie standaard aanbieden op hun instapmodellen. Verder is er nog het SegRide™ Stability Enhancement System dat samenwerkt met het Traction Control System. Beide modellen zijn gemakkelijk overal mee naartoe te nemen dankzij het lichtere magnesium frame en het handige compacte vouwmechanisme.

Ninebot E3 Pro ENinebot E3 E
Bereik bij 15 km/u55 km45 km
Vermogen800 W800 W
Max. klimhoek18%18%
Gewicht17,5 kg17,1 kg
Laadvermogen100 kg100 kg

Meer specificaties en informatie volgen binnenkort. De E3 E en E3 Pro E zullen verkrijgbaar zijn in Q2 2025.

DoorMatthias Hautekiet

Matthias heeft een bijzondere passie voor de autosport. Hij is vooral weg van de Formula E races en maakt dus vaak een uitstapje naar het circuit. Onze allrounder vindt u zowel achter zijn laptop terug om artikels te schrijven, maar ook met een camera in de hand is hij gelukkig!

error: U heeft geen toestemming om deze pagina te printen. Contacteer ons indien u content wil hergebruiken: redactie@ev-olution.be