Lola Cars en Yamaha Motor dat hun technisch partnerschap nog enkele jaren zal duren. Beide zullen zo samenwerken aan de vierde generatie van Formula E-racewagens.
Foto © Formula E
Het nieuws over de samenwerking volgt op de bevestiging van Lola Cars vorige zomer dat ze zich engageren voor het GEN4-tijdperk van de elektrische raceklasse. Beide bedrijven gaan nu samenwerken om de 2026/27 aandrijflijn te bouwen voor het dertiende seizoen van het ABB FIA Formula E Wereldkampioenschap. Beide partijen benadrukken dat hun samenwerking belangrijk is om de toekomst van moderne mobiliteit vorm te geven. Hierop kunnen ze steunen op de hoge druk die motorsport met zicht meebrengt. Hiermee komen ze in het rijtje van Nissan, Jaguar, Porsche en Maserati te staan, die ook al bevestigden voor het GEN4-tijdperk.
“De samenwerking met Yamaha Motor bij de ontwikkeling van de aandrijflijn die het Lola Yamaha ABT-team momenteel gebruikt in de Formule E, was een positieve ervaring voor beide partijen. We hebben ons zelf al verbonden aan GEN4 en ik ben blij dat Yamaha Motor deze reis naar elektrisch racen samen met ons voortzet. Met hun enorme ervaring en toewijding om duurzame mobiliteit te bevorderen, zijn ze de perfecte partner voor Lola Cars en we kijken ernaar uit om samen met hen innovatie door motorsport te blijven stimuleren.”
Till Bechtolsheimer, voorzitter Lola Cars
De hoop is natuurlijk dat deze samenwerking ook zijn vruchten zal afwerken. Het huidige Formula E-seizoen loop alvast niet van een leien dakje voor het team. Lola zelf wist nog geen enkel punt te scoren in de afgelopen vier races. Misschien brengen ze daar dit weekend in Miami verandering in?