Nadat Nick Cassidy (Jaguar) gisteren de snelste tijd neerzette tijdens de eerste vrije training, kregen de teams vandaag een nieuwe kans om de afstelling van hun wagens te perfectioneren voor. Het is Taylor Barnard (McLaren) die met 1:23.339 deze keer de snelste tijd neerzet.
Foto © Formula E / Andrew Ferraro – LAT Images
De snelle ronde van Barnard werd al vroeg in de sessie opgetekend. De 20-jarige Brit was een van de eerste om zich aan de volledige 350 kW met vierwielaandrijving te wagen en zijn tijd was meteen goed voor de snelste tijd van deze laatste oefensessie van deze 2025 Miami E-Prix. Net zoals gisteren volgt António Félix da Costa (Porsche) op de tweede plaats, voor de Mahindra van Nyck de Vries op plaats drie. Na Barnard, da Costa en de Vries volgt Mitch Evans (Jaguar) op plaats vier. Jake Dennis (Andretti), Norman Nato (Nissan) en Edoardo Mortara (Mahindra) zetten een vijfde, zesde en zevende tijd neer. Oliver Rowland (Nissan) laat een achtste tijd noteren, voor Pascal Wehrlein (Porsche) op plaats negen. Onze eigenste Stoffel Vandoorne (Maserati) rondt de top tien af met 1:23.948. De Rumbekenaar is meteen ook de laatste rijder die onder de 1:24.000 duikt.
In tegenstelling tot de sessie van gisterenavond leken heel wat rijders vandaag meer last te hebben van onderstuur. Vooral de korte kunstmatige chicane die bochten tien en elf moeten voorstellen, kan in de race voor de nodige brokstokken zorgen. Ook tijdens deze sessie was dat het geval, waarbij Nico Müller met zijn vooras en -vleugel de muur raakte. De sessie werd zelf even onderbroken om de afgebroken vleugel te kunnen ruimen.
Straks volgen nog de kwalificaties zelf van 15u40 tot 17u05. De 2025 Miami E-Prix zelf start om iets na 20 uur Belgische tijd deze avond. Hoe je beide sessie kunt volgen, lees je hier nog even na. Veel actie moeten we echter niet verwachten deze avond. Door de lay-out van het circuit wordt het managen van de energie hier primordiaal. Hierdoor bestaat de kans dat we opnieuw pelotonracen te zien zullen krijgen, waarbij de rijders in een rij achtereen rijden zonder echt veel in te halen.