Maserati MSG Racing kondigt vandaag aan dat hun samenwerking met Edoardo Mortara is beëindigd. Na zes seizoenen houdt de Zwitserse Italiaan het voor bekeken. Opvallend, gezien Mortara in 2017 zijn carrière startte bij het team (toen nog Venturi) en toch wat successen wist te boeken.
Mortara reed vooral in seizoen zeven en acht de punten bijeen. Hij eindigde tweede in het rijdersklassement in 2020/21 en derde in 2021/22. Tijdens het afgelopen negende seizoen bleven de resultaten echter uit en eindigde hij als veertiende. Edoardo behaalde twee poleposities, eindigde dertien keer op het podium en wist zes keer te winnen.
De afgelopen zes jaar van mijn carrière waren een hele reis en het was een eer om het team in al die tijd te vertegenwoordigen. Sinds 2017 hebben we veel meegemaakt samen, het was soms een ware rollercoaster en door te leren van de moeilijke momenten zijn we uitgegroeid tot een competitief team dat vecht voor overwinningen en wereldkampioenschappen. Ik ben trots op de rol die ik hierin heb gespeeld. Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om het team te bedanken voor hun vertrouwen in mij en hun steun, ik wens ze veel succes in de toekomst.
Edoardo Mortara
Of we Mortara volgend jaar terug in de Formula E zullen zien, is voorlopig koffiedik kijken. Ook wie de tweede rijder bij Maserati wordt is nog niet bevestigd. Hier en daar vangen we al geruchten op dat Nyck de Vries opnieuw elektrisch zou gaan rijden. In het negende seizoen zou de Nederlander al voor Maserati gaan rijden, maar hij maakte toch de overstap naar de Formula 1. AlphaTauri gaf hem echter al de bon na amper tien races, waardoor de Vries op zoek moet naar een nieuwe werkgever.