Cowboy lanceert nieuwe On-Demand diensten om de e-bikes bij de eigenaar thuis te onderhouden. On-Demand biedt een extra manier om de bekroonde e-bikes te onderhouden. Naast Cowboy’s snelgroeiende netwerk van onafhankelijke fietswinkelpartners is er ook Cowboy Care, de abonnementsdienst voor maandelijks onderhoud en reparatie.
Door het uitgebreide netwerk van Cowboy’s zeer ervaren mobiele monteurs kunnen fietsers in heel Europa kiezen uit een verscheidenheid aan On-Demand services. Dit omvat onder andere onderhoudspakketten, reparatie van lekke banden, fiets afstellen, bagagedrager installeren en kinderzitjes installeren. Alle diensten kunnen eenvoudig worden geboekt via de Cowboy-app.
Tanguy Goretti, medeoprichter en CTO van Cowboy,
“Het gaat niet alleen om het maken van een geweldige fiets, het is noodzakelijk dat klanten erop kunnen vertrouwen dat wanneer ze investeren in een Cowboy e-bike, ze deze kunnen onderhouden op een tijd en plaats die hen het beste uitkomt. Voortdurend investeren en verbeteren van onze ondersteuning na verkoop is een belangrijk onderdeel van onze strategie dit jaar en On-Demand is daar een groot onderdeel van, met meer nieuws over een paar maanden. We beseffen dat niet iedereen de tijd, het gereedschap of de technische kennis heeft om zelf accessoires te monteren of zijn fiets te onderhouden, dus On-Demand is de perfecte dienst voor hen. We willen ervoor zorgen dat mensen het zo makkelijk mogelijk vinden om aan de slag te gaan en hun fiets zo veel mogelijk te blijven gebruiken.”
Na een succesvolle pilot tijdens de wintermaanden in de belangrijkste Europese steden van Cowboy, zullen de On-Demand diensten nu landelijk beschikbaar zijn in Duitsland, België, Nederland en Luxemburg. Daarnaast breidt de dienst zich momenteel uit tot de hoofdsteden van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Zweden, Denemarken en Italië, inclusief Glasgow en Milaan. Prijzen voor On-Demand diensten beginnen bij 69 euro.
Als onderdeel van Cowboy’s focus om onderhoud zo makkelijk mogelijk te maken, werkt het nu ook samen met meer dan 175 onafhankelijke, lokale fietsretailers in heel Europa. Vandaag voeren die 175 fietsenmakers al meer dan de helft van alle reparaties uit. Het doel is om 1.000 fietsretailers aan te trekken tegen het einde van 2025. Cowboy’s team maakt het zo makkelijk en zo snel mogelijk om de kwaliteitsonderdelen van fabrikanten als Shimano, Tektro en Gates te verzenden. Zo wordt het onderhoud in de winkel vergemakkelijkt.
(persbericht)