Twee weken geleden werd de Lancia Ypsilon op de wereld losgelaten. Met deze compacte EV wil het merk Europa opnieuw gaan veroveren. België is samen met Nederland de eerste landen waar Lancia zijn comeback maakt buiten Italië. Om alles in goede banen te leiden, opent het merk tien concessies in ons land.
Met de komst van de Lancia Ypsilon wil het merk als een feniks herrijzen. Na Italië, waar het merk nooit verdween, zijn België en Nederland de eerste landen waar de Ypsilon wordt gelanceerd. In België is er altijd een grote liefde geweest voor Lancia. Het was zelfs een van de grootste afzetmarkten van het merk buiten thuisland Italië. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er nu tien showrooms zullen openen en ‘maar’ zes bij onze Noorderburen. Daarnaast komen er ook dertien servicepunten voor onderhoud en herstellingen. In de tweede helft van het jaar volgt nog de uitrol van een dealernetwerk in Frankrijk en Spanje, gevolgd door Duitsland in 2025.
Voorafgaand aan de lancering maken Luca Napoilitano (CEO van Lancia) en de concessiehouders uit België en Nederland kennis met elkaar. Het nieuwe distributiemodel van Lancia speelt immers een sleutelrol in het internationaliseringsproces. Het merk wil de verkoop verdelen over 50% online en de andere helft bij een geselecteerde dealers. Tijdens de selectie hiervan werden geen compromissen gelosten. Elk van hen moet garant staan voor kwaliteit, tijdloze elegantie en een eersteklas service gedurende het hele traject van de klant. Zowel voor als na de aankoop.
Milosz Tomanek, Managing Director Lancia Belux
“Ons recente bezoek aan het Centro Stile in Turijn en onze ontmoeting met het Lancia Team en de CEO van het merk heeft niet alleen ons enthousiasme voor de aanstaande lancering van Lancia op de Belux-markt versterkt, maar heeft ook een opmerkelijke spirit onder onze verkopers aangewakkerd. Hun toegenomen motivatie en interesse na de ervaring in Turijn verzekert mij ervan dat we samen goed zijn uitgerust om een significante impact te hebben met de introductie van Lancia.”