WEC Imola: Ferrari boven tijdens VT1 en 2

DoorMatthias Hautekiet

19 april 2024
#50 Ferrari EF Corse © X / FerrariHypercar

Tijdens de eerste twee vrije training van de 2024 6 Hours of Imola is het Ferrari die het veld aanvoert. Het is Yifei Yei die in de #83 Ferrari 499P de toon zet tijdens FP1. Tijdens de tweede vrije training is het Antonio Fuco die in de #50 de snelste tijd van de sessie neerzet.

Foto © X / FerrariHypercar

In de eerste sessie van het weekend is het dus Yifei Yei die de snelste tijd (1:31.347) neerzet in de #83 AF Corse. De tweede tijd in Imola is voor Antonio Fuoco in de #50 Ferrari AF Corse. Op de derde plaats zien we dan weer de #93 Peugeot van Jensen, Müller en Vergne terug. De #63 Lamborghini Iron Lynx (Bortolotti, Mortara, Kvyat) valt met een verschil van amper 5 honderdsten net buiten die top drie. De eerste Belg in Imola is de #6 Porsche van Laurens Vanthoor, gevolgd door Dries Vanthoor (#15 WRT BMW) op plaats achttien. De #94 Peugeot 9×8, van onder anderen Stoffel Vandoorne, zette een dertiende tijd neer.

Ook tijdens de tweede vrije training op de Autodromo Enzo e Dino Ferrari is het Ferrari die bovenaan de timings prijkt. Deze keer is de snelste tijd echter voor de #50 Ferrari (Fuoco, Molina, Nielsen), gevolgd door de #6 Porsche van Estre, Lotterer en Vanthoor. De #83 Ferrari van Ye, Kubica en Schwartzman rond deze keer de top drie af. Stoffel Vandoorne zet deze keer de snelste tijd neer in de Peugeot 9×8’s en brengt zo zijn team naar de zesde plaats.

Morgen volgt nog een derde en laatste vrije training om iets na 11 uur, waarna de kwalificaties en Hyperpole volgen vanaf 14u45. De 6 Hours of Imola zelf start zondag om 13 uur.

DoorMatthias Hautekiet

Matthias heeft een bijzondere passie voor de autosport. Hij is vooral weg van de Formula E races en maakt dus vaak een uitstapje naar het circuit. Onze allrounder vindt u zowel achter zijn laptop terug om artikels te schrijven, maar ook met een camera in de hand is hij gelukkig!

error: U heeft geen toestemming om deze pagina te printen. Contacteer ons indien u content wil hergebruiken: redactie@ev-olution.be